Co oznacza dla Ciebie mobilność w przedsiębiorstwie? Jeśli po prostu wyposaża pracowników w urządzenia przenośne – od smartfonów po mobilny sprzęt POS lub skanery – i pozwala im pracować zdalnie, istnieje szansa, że w rzeczywistości nie wykorzystasz w pełni swoich rozwiązań technologicznych.

To dlatego, że jeśli chodzi o opracowanie skutecznej strategii mobilnej w miejscu pracy, same urządzenia to tylko wierzchołek góry lodowej. Podczas gdy odpowiedni sprzęt ma oczywiście kluczowe znaczenie dla powodzenia każdej strategii, jeśli nie masz odpowiedniego oprogramowania i usług do zarządzania sprzętem,prawdopodobnie będziesz musiał zmierzyć się z wyższymi kosztami, gorszymi zabezpieczeniami i niższą wydajnością.

Mając to na uwadze, oto trzy inne kluczowe elementy, które oprócz sprzętu muszą przejść do skutecznej strategii mobilnej.

1. Mocne rozwiązania MDM

Narzędzia do zarządzania urządzeniami mobilnymi (MDM) są podstawą każdej dobrej strategii. Te rozwiązania programowe zapewniają, że menedżerowie IT mają odpowiednie narzędzia w zasięgu ręki, aby kontrolować każdy aspekt korzystania z urządzeń mobilnych swoich pracowników.

Kluczową częścią tego jest bezpieczeństwo i zgodność. Skuteczne narzędzia MDM powinny nie tylko umożliwiać ustawianie ograniczeń dotyczących aplikacji, witryn internetowych lub sieci, z których urządzenie może korzystać, ale powinny mieć możliwość stosowania określonych reguł dla poszczególnych użytkowników lub działów, proaktywne monitorowanie zagrożeń, takich jak złośliwe oprogramowanie, a nawet zdalne czyszczenie danych z urządzenia, które zostało utracone lub skradzione.

Poza tym narzędzia MDM znacznie upraszczają codzienne zarządzanie urządzeniami mobilnymi. Na przykład mogą zapewnić, że wszelkie poprawki i aktualizacje są łatwo wdrażane dla całej firmy, monitorować lokalizację dowolnych urządzeń i znacznie przyspieszyć proces wydawania nowych urządzeń użytkownikom.

2. Kompleksowa strategia naprawy i wymiany

Może nie jest to pierwsza rzecz, która przychodzi na myśl, gdy wybierasz nowe urządzenia mobilne, ale posiadanie jasnego planu, co zrobić, gdy się zepsują, jest niezbędne. Nawet w najbardziej niskich środowiskach, takich jak biura, krople i wycieki są nieuniknione, a w trudniejszych warunkach, takich jak magazyny i podłogi fabryczne, można oczekiwać, że spędzisz dużo czasu na naprawie pękniętego i uszkodzonego sprzętu.

Jeśli nie masz jasnego planu na ten temat, będzie to kosztowne i czasochłonne zadanie, które również saps swoją produktywność. Plany naprawy ad hoc nie będą w stanie zareagować wystarczająco szybko, aby urządzenia stały się stałe i z powrotem w ręce pracowników wystarczająco szybko, aby zapewnić im możliwość kontynuowania pracy bez przerwy, podczas wydawania ich z tymczasowymi wymianami, gdy ich podstawowe urządzenie jest naprawiane, może być przypadkowe, bez gwarancji, że będą dostępne urządzenia, które oferują niezbędne funkcje.

W dłuższej perspektywie niezbędny jest również plan modernizacji urządzeń po ich zakończeniu. Oprócz wprowadzenia jasnego harmonogramu, niż zapewnia, że sprzęt zostanie wymieniony, zanim spowolni lub żywotność baterii pogarsza się do tego stopnia, że utrudnia produktywność i frustrujące użytkowników, będąc w stanie zastąpić dużą liczbę urządzeń w tym samym czasie może wypracować znacznie tańsze, a także zapewnienie spójności w całym majątku, zapobiegając wszelkim problemom z fragmentacją, które mogą wystąpić przy bardziej doraźnych uaktualnieniach.

3. W pełni zintegrowane rozwiązanie

Wreszcie, ważne jest, aby zapewnić, że dobre rozwiązanie mobilne obejmuje każdą lokalizację i dział w ramach jednego, ujednoliconego systemu. Jeśli firmy mają wiele obiektów, takich jak magazyny, na przykład, może być łatwo skończyć z różnych, rozłączonych systemów dla każdej lokalizacji, każdy z własnymi zasadami i sposobów robienia rzeczy.

Może to prowadzić do nieporozumień, jeśli te same procedury nie są przestrzegane w całej firmie, a także potencjalnie otworzyć nowe luki w zabezpieczeniach. Dlatego ważne jest, gdy firma rozszerza się, aby dodać nowe lokalizacje, działy lub linie produktów, aby wszystkie istniejące narzędzia MDM były w stanie skalować się w górę, aby objąć nowych użytkowników i obiekty w ramach tego samego systemu.

Skalowalność powinna być zatem priorytetem dla każdej rozwijającej się firmy. Szukając rozwiązań do obsługi urządzeń mobilnych, zapytaj, ilu użytkowników będzie w stanie obsłużyć i jak łatwo jest zbiorczo dodawać dodatkowe urządzenia.

Korzyści płynące z kompletnego systemu

Jeśli masz rozwiązanie, które obejmuje wszystkie te trzy czynniki, będziesz mógł cieszyć się znacznie bardziej efektywnym środowiskiem mobilnym, które spełnia potrzeby Twojej firmy zarówno dziś, jak i w nadchodzących latach. Więcej niż cztery na dziesięć organizacji (42 procent) uważa się obecnie za “mobile-first”, według Enterprise Mobility Exchange, a liczba ta stale rośnie, więc ważne jest, aby firmy podjęły kroki, aby upewnić się, że nie zostają w tyle.

Możliwość skalowania w górę, łatwego sterowania ścieżką aktualizacji i zapewnienia pełnego wglądu w każde urządzenie za każdym razem może zaoferować ogromne korzyści w zakresie wydajności i bezpieczeństwa oraz przygotować cię na mobilną przyszłość. W krajobrazie, w którym urządzenia te będą w centrum wszystkiego, co robią firmy, odpowiednia infrastruktura wspierająca ma kluczowe znaczenie dla powodzenia tych strategii.